Opcje | nr 1-2 (110-111) 2018

PRESTIŻ
ZACHÓD

PRESTIŻ

Piotr Morawski | Gra w prestiż: teatr
Z Romanem Dziadkiewiczem rozmawia Łukasz Białkowski | Ekologia przestrzeni intymnej
Piotr Zawojski | Krótka historia niebywałego sukcesu. Wokół Twojego Vincenta
Ilona Chylińska | Kto na sztuki liczy respekt?

ZACHÓD

Marcin Gacek | Zachód (znowu) porwany
Joanna Szymajda | Palimpsesty nowoczesności — o procesach redefiniowania roli i pojęcia Zachodu w historii tańca
Magdalena Kempna-Pieniążek | Tsai ming-liang patrzy na Zachód
Katarzyna Babulewicz |Kozacki jazz, czyli Zachód w „multikach”
Michał Koziołek | Bukowina. USA

RECENZJE

Dariusz Nowacki | Zamiast kadyszu (Zbigniew Białas, Rutka)
Jagoda Zając | Nie tylko w majtkach żyje kobieta (Dominika Dymińska, Pozdrowienia ze świata)
Piotr Gorliński-Kucik | W połowie drogi (Katarzyna Rupiewicz, Świat w pudełku)
Andrzej Juchniewicz | Ars moriendi w nowej odsłonie (Grzegorz Olszański, Biały album (na białym tle))
Monika Gnieciak | Hassliebe, Larkin (Philip Larkin, Zimowe królestwo)
Barbara Sadkowska | Na imię było mu Witold, mianował się geniuszem (Klementyna Suchanow, Gombrowicz. Ja, geniusz)
Katarzyna Hyla | Rzeczy, które zostały (Marcin Wicha, Rzeczy, których nie wyrzuciłem)
Wojciech Sitek | Horror obnażony (Evolution. David Cronenberg, Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu)
Katarzyna Szkaradnik| Gdy świat staje się fantazją (Król rozrywki, reż. Michael Gracey)
Natalia Grabka| Bumerang w czasach migracji (Magdalena Kempna-Pieniążek, Przemysław Pieniążek, Inny/Obcy. Transnarodowe i transgresyjne motywy w twórczości Petera Weira)
Janusz Legoń | Warlikowski: dokąd wyjeżdżamy? (Wyjeżdżamy na podstawie dramatu Hanocha Levina Pakujemy manatki, reż. Krzysztof Warlikowski)
Magdalena Figzał-Janikowska | Poza normą (Łukasz Chotkowski, Maja Kleczewska, Pod presją)
Magdalena Legendź | W dziurze po spalonym Wawelu (Jan Czapliński, Stańczyk. Musical, reż. Ewelina Marciniak)
Aneta Głowacka | Zębate koła historii (Szczepan Twardoch, Król, reż. Monika Strzępka)
Julia Brodowska | Muzyczna droga Melody Gardot (Melody Gardot, Live in Europe)
Piotr Zając | Organiczny dadaizm. Zaangażowanie czy zajęcie się sobą? (Faust, Fresh Air)
Przemysław Pieniążek | Na (kolejnym) rozdrożu (Lao Che, Wiedza o społeczeństwie)
Monika Lubińska | Dawny wspaniały świat (Taconafide, Soma 0,5 mg)
Grzegorz Olszański | Muzyka jest gdzie indziej? (Daniel Spaleniak, Life Is Somewhere Else)
Barnaba Matusz | „Absolutnie unikatowa wartość artystyczna” (Leszek Kułakowski feat. Mikael Godée, Ebba Westerberg, Chopin Impressions)
Krzysztof Stefański | Niedobra energia (Ognisty Anioł, reż. Mariusz Treliński)
Dominika Stopczańska | Cichy krzyk w klasycznej formie (Troja(n), choreogr. Viktor Davydiuk, dramat. Katarzyna Frątczak, muz. Gabriel Kaczmarek)
Lesław Czapliński | Sekrety nieboszczyka oraz zdradzonego męża (Giacomo Puccini, Gianni Schicchi; Ruggero Leoncavallo, Pajace, kier. muz. Tomasz Tokarczyk, reż. Włodzimierz Nurkowski)
Barbara Lewicka | „Socjologia łuskana” Marcina Gacka (Marcin Gacek, „Socjologia łuskana”. O formach i stylach komentarza socjologicznego)

FELIETONY
Marek K.E. Baczewski | Cytaty żyją albo o nosie Kleopatry
Krzysztof Łęcki | „Wam kury szczać prowadzać”
Andrzej Gwóźdź | Wychodząc z kina…
Piotr Zaczkowski | Wyścig złudzeń

Dodaj komentarz