Opcje | nr 2 (87) 2012

Frustracja | Agresja

 

Czy pan to będzie czytał na stałe? (fragmenty) |
Marzena Sadocha

 

Agresja. Socjologiczne i kulturowe aspekty
upowszechnienia zjawiska | Bronisław Misztal

 

Kobiecość i przemoc. Próba rozpoznania |
Monika Glosowitz

 

Plan pięcioletni niewykonany. O klęsce projektu
„stosowanych sztuk społecznych” | Paweł Brożyński

 

Z bliska widok jest brzydki. Wokół „Z daleka
widok jest piękny” Wilhelma i Anny Sasnalów |
Piotr Zawojski

 

Instytucjonalna partyzantka — z czym zmagają
się goryle? | Z Guerilla Girls rozmawia Ewa Opałka

 

Eksplozja, przemoc i piękno |
Agata Stronciwilk

 

Bruityzm po polsku |
Magdalena Dziadek

 

Narodziny frustracji. Na marginesie „Trocin”
Krzysztofa Vargi | Dariusz Nowacki

 

Anestetyka w twórczości filmowej Michaela Hanekego |
Dawid Kujawa

 

Muzyka i frustracja, słowa i porażka |
Mateusz Heinze

 

Acedia. Zrodzona z nienawiści i pożądania |
Bernadeta Prandzioch

 

Poza nawiasem — przemoc w perspektywie Innego |
Klaudia Pietrzykowska

 

Recenzje
Lekkie, czyli ciężkie | Dariusz Nowacki |
Anna Dziewit-Meller „Disko”

 

Odtajniony dziennik | Aldona Kopkiewicz |
Miron Białoszewski „Tajny dziennik”

 

Za-istnienie Kresów | Marek Pacukiewicz |
Andrzej Niewiadomski „Dzikie lilie”

 

Osobliwe kuracje Oparek | Dominika Kijek |
Joanna Oparek „Czerwie”

 

To tylko glosa | Alina Świeściak |
Katarzyna Fetlińska „Glossolalia”

 

Na powierzchni głębi | Piotr Fast |
Ludmiła Ulicka „Daniel Stein — tłumacz”

 

Niewypowiadalne | Wojciech Rusinek |
W.G. Sebald „Wojna powietrzna i literatura”

 

Historia filozofii politycznej i historycyści
warszawscy | Mirosław Tyl | Leo Strauss, Joseph
Cropsey „Historia filozofii politycznej”

 

Dzikie kino Nicolasa Windinga Refna |
Magdalena Kempna-Pieniążek | „Valhalla:
Mroczny wojownik”, reż. Nicolas Winding Refn

 

Żałobny taniec między meczetem a kościołem
| Justyna Budzik | „Dokąd teraz?”, reż. Nadine Labaki

 

Zemsta boga wojny | Przemysław Pieniążek |
„Koriolan”, reż. Ralph Fiennes

 

Teatr we śnie | Aleksandra Konopko |
„Słownik Chazarski. Dzieci snów”, reż. Milorad Palić

 

Zarys nieobecności | Jakub Derbisz |
„Hans, Dora i Wilk”, reż. Michał Borczuch

 

Głos w sprawie sztuki niesłużebnej | Adriana Świątek |
XIV Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”

 

Operowa kpina | Adam Olaf Gibowski |
„Dzień Świra”, reż. Igor Gorzkowski

 

Sztuka pianistyczna Vladimira de Pachmanna |
Dominika Stopczyńska | „The complete Vladimir de Pachmann”

 

Feldfebel Jago i karne pompki albo rewia
mundurów i mód | Lesław Czapliński |
Giuseppe Verdi: „Otello”, reż. Michał Znaniecki

 

Poezja

Wiersze | Piotr Macierzyński

 

Wolę wiersz zbuntowany niż nijaki” |
Z Piotrem Macierzyńskim rozmawia Alina Świeściak

 

Strefa debiutu

 

Wiersze | Adrian Witczak

 

Felieton

 

Być jak intelektualista |
Krzysztof Łęcki

 

Człowiek-Śmierć |
Marek K.E. Baczewski

 

Smutny koniec legendy |
Andrzej Gwóźdź

 

Wściekłość i wrzask |
Jadwiga Sebesta

 

nadesłano nam, zaproszono nas